Psichologas nėra tavo priešas
Psichologinės pagalbos paskirtis – stiprinti mokinių psichologinį atsparumą ir psichikos sveikatą, prevencinėmis priemonėmis skatinti saugios ir palankios ugdymuisi aplinkos lopšelyje-darželyje kūrimą, padėti mokiniams atgauti dvasinę darną, gebėjimą gyventi ir mokytis, aktyviai bendradarbiaujant su jų tėvais (globėjais, rūpintojais).
Psichologe lopšelyje-darželyje dirba
Darbo laikas
Savaitės dienos |
Kontaktinis laikas |
Pietūs |
Nekontaktinis laikas |
Pirmadienis |
8.00 – 16.30 |
12.00 – 12.30 |
|
Antradienis |
8.00 – 16.30 |
12.00 – 12.30 |
9.00 – 12.00 |
Trečiadienis |
8.00 – 16.30 |
12.00 – 12.30 |
9.00 – 12.00 |
Ketvirtadienis |
8.00 – 16.30 |
12.00 – 12.30 |
|
Penktadienis | 8.00 – 16.30 | 12.00 – 12.30 |
|
Psichologo funkcijos
- Atlieka vaiko pagalbos ir (ar) ugdymosi poreikių vertinimą.
- Atlieka psichologinį vaiko vertinimą, nustatyti asmenybės ir ugdymosi galias, sunkumus ir problemas, susijusias su ugdymo(si) kontekstu.
- Dalyvauja vykdant pirminį ugdymosi poreikių įvertinimą ir (ar) teikia reikalingą informaciją dėl specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo.
- Konsultuoja pagalbos gavėjus ir jų tėvus (globėjus, rūpintojus) ir (ar) veda jiems užsiėmimus.
- konsultuoja tėvus (globėjus, rūpintojus) dėl vaiko psichologinių ir (ar) ugdymosi problemų, teikia jiems rekomendacijas;
- Šviečia vaikus, jų tėvus (globėjus, rūpintojus) vaiko raidos psichologijos, pedagoginės ir socialinės psichologijos, psichologinių problemų prevencijos klausimais.
- Vykdo krizių intervenciją ir postvenciją, kartu su pedagoginių psichologinių tarnybų specialistais teikia pagalbą siekiant veiksmingesnio vaiko grįžimo į jam įprastą gyvenimo, funkcionavimo lygį.
- Padeda mokyklos vadovui įvertinti psichologinių problemų prevencijos poreikį atliekant mokyklos bendruomenės grupių tyrimą.
- Padeda rengti prevencines priemones, parinkti ir mokyklos vadovui pasiūlyti prevencines programas, kurios gali būti įgyvendinamos mokykloje identifikavus psichologines problemas ir priėmus sprendimus.
- Bendradarbiauja, šviečia, teikia rekomendacijas dėl vaiko psichologinių ir (ar) ugdymosi problemų mokyklos mokytojams ir kitiems su vaiko ugdymu ir (ar) švietimo pagalba susijusiems asmenims mokykloje ir / ar už mokyklos ribų.
- Kartu su mokytojais ir kitais švietimo pagalbos specialistais rengia ir įgyvendina individualaus ugdymo plano vaikui pagalbos dalį, prireikus koordinuoja individualaus ugdymo plano vykdymą ir (ar) paskyrus mokyklos vadovui atlieka koordinuojančio asmens funkcijas.
- Ir kt.
Į darželio psichologą galite kreiptis
- Kai norite pasitarti dėl vaiko elgesio (vaikas konfliktiškas, nepaklusnus, elgiasi agresyviai, sąmoningai gadina daiktus, skriaudžia gyvūnus, meluoja).
- Kai nerimą kelia vaiko emocinė būsena (vaikas atrodo liūdnas, verksmingas, smulkmenos sukelia audringas reakcijas, yra labai jautrus, baikštus ar neramus).
- Kada manote, kad vaikas patiria bendravimo sunkumų (sunku susirasti draugų, nenori ar nemoka žaisti drauge su bendraamžiais, atrodo vienišas, uždaras, drovus, stokoja pasitikėjimo savimi).
- Kuomet kyla adaptacijos sunkumų (vargina sunkūs rytiniai atsiskyrimai, dažnos ligos ir atkryčiai, kiti įvairūs streso simptomai).
- Vaikui išgyvenant krizinius – traumuojančius įvykius (artimo šeimos nario netektis, tėvų skyrybos, gyvenamosios vietos ar darželio pakeitimas, patirta fizinė ar psichologinė prievarta).
- Kilus kitų klausimų, susijusių su vaiko psichologine sveikata.
Dokumentai
Psichologas | Atnaujinta | Dydis | ||
---|---|---|---|---|
Psichologo veiklos planas 2023-2024 m. m. | 2024-06-03 21:28:45 | 26.37 KB |