Įtraukusis ugdymas lopšelyje-darželyje „Riešutėlis“
Įtraukusis ugdymas – kokybiškas ugdymas kiekvienam vaikui, siejamas su personalizuotu kiekvieno vaiko ugdymu, atitinkančiu kiekvieno vaiko ugdymosi galias, poreikius, užtikrinantis sėkmes, asmeninę pažangą. Tai procesas, kuriame atsižvelgiama į vaikų socialinę, kultūrinę, mokymosi įvairovę ir remiamasi veiksmais, padedančiais nustatyti bei šalinti kliūtis ugdymuisi ir dalyvavimui švietime.
Vilniaus lopšelis-darželis „Riešutėlis“ įgyvendina esminę įtraukiojo ugdymo vertybinę nuostatą, kad įtraukimas ir teisingumas yra suprantami kaip kokybiško ugdymo pagrindas. Kad įtraukusis ugdymas būtų sėkmingas, įstaiga stiprina teigiamas visuomenės ir švietimo bendruomenės nuostatas į įtrauktį švietime, didina švietimo pagalbos prieinamumą, gerina mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų pasirengimą įtraukčiai, pagal galimybes pritaiko aplinkas ir ugdymo procesus įvairių ugdymosi poreikių turintiems vaikams, formuoja vaikų, mokytojų, kitų bendruomenės narių teigiamas nuostatas.
1. Švietimo pagalbos specialistai
Pareigos |
Kontaktinė informacija (vardas, pavardė, kontaktai) |
Darbo vieta ir laikas |
---|---|---|
Logopedė |
Ligita Sungailienė |
Logopedo kabinetas Nr. 1 Pirmadienis 9.00 – 17.00 Antradienis 9.00 – 14.30 Trečiadienis 9.00 – 14.30 Ketvirtadienis 9.00 – 16.30 |
Logopedė |
Aistė Kairionienė |
Specialiojo pedagogo kabinetas Antradienis 7.30 – 12.30 Penktadienis 7.00 – 13.30 |
Logopedė |
Daiva Volungevičienė |
Logopedo kabinetas Nr. 2 Pirmadienis 9.00 – 15.00 Antradienis 13.00 17.45 Trečiadienis 13.00 17.45 Ketvirtadienis 9.00 – 17.45 Penktadienis 9.00 – 13.30 |
Specialusis pedagogas
|
Aistė Kairionienė
|
Specialiojo pedagogo kabinetas Pirmadienis 7.30 – 12.30; 13.00 – 16.30 Trečiadienis 7.30 -12.30; 13.00 – 16.00 |
Psichologas
|
Šarūnė Dubauskienė
|
Psichologo ir socialinio pedagogo kabinetas Pirmadienis 8.00 – 12.30; 13.00 – 17.30 Antradienis 8.00 – 12.30; 13.00 – 16.30 |
Socialinis pedagogas |
Rūta Bukšaitienė |
Psichologo ir socialinio pedagogo kabinetas Pagal kintantį darbo grafiką |
Pastaba: konsultacijos, individualūs pokalbiai tėveliams (globėjams) vykdomi pagal išankstinį susitarimą nurodytu el. paštu.
Dokumentai
2. Aplinkos pritaikymas
Logopedo kabineto (1) aplinka
Logopedo kabineto (2) aplinka
Specialiojo pedagogo kabineto aplinka
Psichologo, socialinio pedagogo kabineto
3. Bendruomenės pasirengimas
Rekomendacijos ir metodinės priemonės pedagogams ir tėvams:
-
Švietimo ir mokslo ministerija.
Įtraukties švietime plėtros gairės -
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija.
Įtraukusis ugdymas -
Vilniaus pedagoginė psichologinė tarnyba. Rekomendacija pedagogams ir tėvams
Įvairiapusis raidos sutrikimas: integracija ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigose -
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymas dėl ugdymo organizavimo rekomendacijų mokiniams, kuriems diagnozuotas autizmas, patvirtinimo
Ugdymo organizavimo rekomendacijos mokiniams, kuriems diagnozuotas autizmas -
Sutrikusios raidos vaikų konsultavimo skyriaus rekomendacijos „Tėvams, auginantiems vaikus, turinčius įvairiausių raidos sutrikimų“
Rekomendacijos tėvams, auginantiems vaikus, turinčius įvairiausių raidos sutrikimų -
Naudinga žinoti bendraujant su negalią turinčiais žmonėmis. Ugdymo įstaigų bendruomenių nariams
Visi skirtingi – visi lygūs -
Kaip padėti namuose ir mokykloje?
Vaikai turintys aktyvumo ir dėmesio sutrikimų -
Patarimai tėvams. Patarimai tinkami ir pedagogams
Kaip ugdyti vaikų, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų komunikacinius įgūdžius -
Patarimai tėvams. Patarimai tinkami ir pedagogams
Vaikų, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų, pagrindinių įgūdžių ugdymas -
Patarimai tėvams. Patarimai tinkami ir pedagogui.
Kaip ugdyti vaikų, turinčių autizmo spektro sutrikimų, savarankiškumą namuose -
Patarimai tėvams. Patarimai tinkami ir pedagogui.
Kaip įvairiapusių raidos sutrikimų turintį vaiką įtraukti į sensorines veiklas namuose -
Nacionalinė švietimo agentūra. Įtraukties principo įgyvendinimo gairės (mokykloje) įtraukties principo gairės
Įtraukties principo įgyvendinimo gairės -
Metodinė medžiaga, parengta remiantis pozityvaus elgesio palaikymo ir intervencijų sistema (PEPIS)